Lettertype — Basis

Ik heb besloten dat ik door ga met het lettertype van het vorige experiment. De basis daarvan staat en nu an ik daarmee aan de slag. Ik ga nu geen experimenten meer doen qua materialen of op zoek naar een hele andere letter.

Het is nu zaak om het lettertype ‘perfect’ te maken en te kijken wat ik ermee wil. Wil ik alleen capitalen of ook kleine letters, of alleen de klinkers als kleine letter geschreven. Dit soort vragen ga ik nu mee aan de slag. Ik wil het lettertype gaan gebruiken voor titels of teksten die eruit moeten springen, het wordt in ieder geval geen broodletter. Misschien dat verschillende diktes wel mooi kunnen zijn. Dit is een voorbeeld van de experimenten die nu relevant zijn. Misschien is het lettertype wel heel mooi als ie ‘light’ is.

Eerst volgende wat ik ga doen is kritisch kijken naar het lettertype en hem proberen te verbeteren.

alfabet-eco

Ik heb wel al wat lettertypes bekeken die ook wat grafischer zijn. Hieronder zie je wat beelden die ik inspirerend vond en kan gebruiken om mijn lettertype te verbeteren:

 

Plaats een reactie