Updated: Experiment 8 — ‘Ecoline – Parrell Pen’

Ik was bij het vorige experiment al begonnen met dit experiment, echter wilde ik er dieper op in. Ik vond het effect leuk en de letters aardig gelukt, nu heb ik vol de focus gelegt op een lettertype en dat steeds verbeteren. De Ecoline tekeningen van vorige experiment (zie hieronder) waren een goede basis, maar de letters waren rap – zonder een echt idee – neergezet. Nu ben ik gaan kijken wat voor soort letter ik wilde. Ik wilde een beetje ouderwetse letter maken, maar met een modern jasje.

Hieronder staan de experimenten, ik heb ook het proces erbij gezet zodat je kan zien hoe ik te werk ben gegaan. Ik heb ook de uiteindelijk digitaal gemaakt, dit zou uiteindelijk naar een font omgezet kunnen worden.

Je ziet dat dit al veel meer naar een echt lettertype toe gaat, echter mis ik wel de textuur/structuur van verf. Ik heb dus een keuze gemaakt, ik ga meer naar een echt lettertype toe zoals deze, maar wel met verf óf andere materialen met structuur zoals krijt. Ik wil niet te snel weer teruggrijpen naar wat ik al ken, dus wil ook kijken of krijt of iets ook mooi kan werken.

Greep uit het proces:

Experiment-zin:

Zin

Alfabet:

alfabet-eco

Update:

Omdat ik de structuur miste van verf besloot ik om dit lettertype te gaan maken met verf. Ik vind het lettertype namelijk geslaagd en vandaar dat ik hiermee door ben gegaan. Hieronder zie je de zin nogmaals:

Zin2.jpg

 

Plaats een reactie