Experiment 7 — ‘verfstift’

Na het vorige experiment wilde ik i.p.v. weer dikke letters eens wat stijlvoller en dunnere letters maken. Ik ben aan de slag gegaan met verfstiften. Alle letters krijgen met deze stift dezelfde dikte en weinig structuur. Het is een experiment die makkelijk om te zetten zou zijn naar een lettertype, ook dat is een reden om dit experiment te doen. Hoe los kan de stijl zijn en toch goed bruikbaar als lettertype.

Experiment:

verfstift-zin

Alfabet:

verfstift-alfabet

Uiteindelijk is het weer vrij ‘normaal’ terwijl ik de losse kant op ben gegaan, dit heb ik gedaan als basis, want na dit experiment ga ik door op dit experiment. Ik wilde een goede basis als lettertype en ik heb gekeken naar hoe kan ik sommige letters leuker voorzien van ligaturen zoals bijvoorbeeld de ‘o’.

Nu ga ik door op deze basis en wil ik meerdere kleine experimenten gaan doen met deze stijl. Ik heb al meerder keren, zoals bijvoorbeeld bij het Lego experiment gekeken naar brede klinkers en wat dit doet met het lettertype. Echter was het daar niet goed leesbaar, waardoor dit niet goed opviel. Ik vind dit nog steeds een leuk iets voor in titels en dit is dan ook bijna zeker één van de kleine experimenten. De volgende experimenten zullen in de volgende blogpost worden ‘alle’ kleine experimenten gepost.

Plaats een reactie