Experiment 7.1 — ‘Experimenten met (verf)stiften’

Ik heb een aantal experimenten gedaan en hieronder zie je de foto’s daarvan. In de vorige experimenten heb ik een heel alfabet gemaakt en heel erg gekeken naar netheid en dat elke letter hetzelfde is etc. Hier zat heel veel tijd in en nu heb ik echt gekeken naar de stijl en vormgeving. Wat zou leuk zijn als letter en welke kanten kan ik op met de (verf)stiften. Ik heb aantal verschillende stijlen geprobeerd waarmee ik verder kan. Ik heb niet enkel gewerkt met verfstiften, maar ook met een kaligrafie pen met inkt en ‘lettering’ stiften.

Ik heb ook geprobeerd wat losser te werk te gaan, ik had tijdens het vorige verfstift-experiment mezelf erg ingehouden en heel netjes gewerkt. Ik heb nu wat geprobeerd verder te gaan en niet te veel mezelf tegen te houden.

Wat ik meeneem uit deze experimenten, die ik als ‘ontwerpen’ opzich niet super mooi vind als eindproduct. Is dat het allemaal wat extremer mag, ik merk dat ik me laat beperken door de gedachte dat ik het echt als font moet opleveren. Daarom waren deze experimenten goed, je ziet namelijk dat ik niet elk letter los heb gemaakt maar gewoon alle woorden/letters geschreven heb op één A4. Minder een font, maar wel leuker om te zien welke kant je op kan.

Ik vind letters met structuur erg interessant en die mis ik ook bij de goude ontwerpen, ik vind de ontwerpen die ik gemaakt heb met een kaligrafie-pene en Ecoline erg leuk. Dit komt mede door de kleurverschillen en doordat je kan zien dat het handgemaakt is.

Plaats een reactie